Өнертапқыштық және рационализаторлық жұмыс


Әскери кафедра


Циклдар бойынша кафедра офицерлері мен студенттерінің өнертабыстары

«АРТИЛЛЕРИЯНЫ ЖАУЫНГЕРЛІК ҚОЛДАНУ» ЦИКЛЫ

Артиллериялық снарядтардың жарылу имитаторы бар жергілікті жердің макеті  (ММсИРАС)

Негізгі артықшылықтары мен ерекшеліктері.

Артиллериялық снарядтардың жарылу имитаторымен (ММсИРАС) жергілікті жердің макеті «Атыс және артиллерияны атыспен басқару» және «Тактикалық дайындық» бойынша оқыту және жаттықтыру үшін арналған. ММсИРАС жабық үй-жайлар мен жергілікті жердің шектеулі учаскелері үшін әзірленген жаттығу және имитациялық құралдарға жатады.  ММсИРАС оқыту барысында топтық сабақтарды, топтық жаттығуларды, тактикалық ұшқыштарды өткізуге, сондай-ақ жаттығуларды өткізуге, оқу және көрсету атыстарын және оқу процесінде оқылатын атыс тапсырмаларын орындауға, сондай-ақ дыбыстық және жарықтық имитацияның болуына арналған. ММсИРАС бірегейлігі студенттерді оқытуға мүмкіндік береді, әсіресе жер үсті артиллериясының (КПА) бөлімшелерінің дайындық курсының №3 міндеттерін орындауды зерттеудің бастапқы кезеңі: — қашықтық бойынша жарылыстың ауытқуын бағалауды; — бинокльдің көмегімен нысаналардан бағыт бойынша жарылыстың ауытқуын анықтауды және өлшеуді. Бұл полигон авторлық ұжыммен құрастырылды, құрамында: отставкадағы подполковник Н. И. Касян, подполковник С. Б. Кузнецов, подполковник С. Г. Шабельник, капитан К. С. Сутягин, студенттер Т. А. Шакенов (ГПР-05-3 тобы) және Д. Ж. Амирбаев (ПС-05-2 тобы).
Новый рисунок

ММсИРАС қолданудың әдістемелік негіздері.

Жетекші тактикалық жағдайды алдын ала енгізеді, атыс тәртібі мен шарттарын және орындалатын міндеттерді таңдайды, кезекті сабаққа студенттер не дайындалуы және болуы қажеттігін зерделеу керектігін көрсетеді. (АБҚ, карталар, кестелер, графиктер және т.б.).

Жаттығулар жалпы міндеттерді пысықтау үшін өткізіледі. Атыс міндетін орындау мынадай негізгі элементтерден тұрады: — мақсаттардың координаттарын анықтау, оларды карта мен АБҚ-на енгізу;- атуға арналған қондырғыларды анықтау;- атыспен дәлдеу;- тигізіп ату; — нысаналардың координаттарын анықтауда және оларды картаға түсіруде жаттықтыру. АБҚ бақылау құралдарымен, атысты басқару құралдарымен, карталармен,артиллериялық шеңберлермен және сызғыштармен жақсы қамтамасыз етілуі тиіс, ал студенттер нысананы дәлдеу жолдарын, ережелерін, картаға, АБҚ –на нүктелер салу ережелері мен тәсілдерін оқып білуі тиіс. Студенттер жағдайды зерттейді, АБҚ, карталарды дайындайды. Жаттығу кезінде жетекшісі нысананы көрсетіп береді. Әрбір барланған нысана барлық білім алушылар АБҚ картасына енгізілуі тиіс. Сабақ аяқталғаннан кейін басшы талдау жүргізеді, онда: — жаттығу алдында қандай оқу мақсаттары қойылды және олар қалай орындалды; — әр студенттің кереғар дәрежесі мен кемшіліктерін көрсетеді, құрылғыдағы жұмыс бойынша, координаттарды және басқа элементтерді анықтау бойынша бағаларды жариялайды; — қандай мәселелерді пысықтау қажеттігін және кемшіліктерді жою мерзімдерін анықтайды.

Кіші артиллериялық полигон

Жауынгерлік жарғыларды, тәлімгерлікті, атыс ережесін және артиллерияны даярлау курсын білетін артиллерист запастағы офицерді даярлау – артиллерия тактикасы (ТА) және ату және атысты басқару (ААБ) бойынша оқытушының негізгі міндеті. Топографиялық және тактикалық бағдарлауды сауатты жүргізе білу, шешім қабылдау, атыс дайындығын жүргізу және артиллериялық атыс міндеттерін пысықтау, әскери кафедрадағы аудиториялық және далалық сабақтар жағдайында неғұрлым қиын игерілетін тақырыптар. Имитацияның кіші артиллериялық жиынтығы жоғарыда көрсетілген тақырыптар мен сабақтарды пысықтау кезінде ТА және ААБ бойынша студенттерді дайындаудың педагогикалық процесінде қазіргі заманғы компьютерлік техниканы кеңінен қолдануға мүмкіндік береді.

Новый рисунок (2)

 

Негізгі артықшылықтары мен ерекшеліктері.

Имитацияның кіші артиллериялық жиынтығы бөлінген жергілікті-есептеу компьютерлік желісінің көмегімен басқарылатын, артиллерия оқ ату және атысты атуды басқару бойынша оқыту және жаттықтыру үшін және жарылысты лазерлік және дыбыстық имитациялаумен, әскерлердің тактикалық жағдайы мен жауынгерлік іс-әрекеті бойынша тактикалық дайындыққа арналған. «МАКИ-2007» жабық үй-жайлар мен жергілікті жердің шектеулі учаскелері үшін әзірленген жаттығу және имитациялық құралдарға жатады «МАКИ-2007» оқу барысында топтық сабақтарды, топтық жаттығуларды, тактикалық ұшқыштарды өткізуге, сондай-ақ жаттығуларды өткізуге, оқу және көрсетілім атыстарын және атыс тапсырмаларын орындауға арналған. «МАКИ-2007» мынадай функционалдық мүмкіндіктерге ие: 1) проекциялық экранда шартты тактикалық белгілерді, тактикалық жағдайдың элементтерін, статикалық және динамикалық тактикалық жағдайдың нұсқаларын, жұмыс карталарын, шешімдерді, ұсыныстарды және т. б. жасау, сақтау және көрсету; 2) жаудың және өз әскерлерінің (шабуыл объектілерінің) оның ішінде қозғалып келе жатқан, снарядтар мен миналардың (жердегі және әуедегі жарықшақты-фугасты, жарықтандырылған және үгіттелетін) мақсаттарының жағдайы мен тактикалық іс-қимылдарын (жергілікті жердің макетінде) дыбыстық және лазерлік (жергілікті жердің макетінде) имитациялауды жүзеге асыру. 3) кванттық қашықтық өлшегіш, ұштасқан бақылау, CHAP типті РЛС, АРК, дыбыстық барлау бөлімшелерін пайдалану кезінде атыс бөлімшелері мен артиллериялық барлау құралдарының іс-қимылдарын имитациялауды жүзеге асыру; барлау-түзету тікұшақтары. 4) келесі атыс міндеттерін «күндіз» және «түнде» орындау: №3 – кез келген тәсілмен ату (дивизионмен – қолдағы және әрқайсысына); №4 – шабуылда кез-келген тәсілмен атысты бақылау; №5 – колонна, жеке бақыланатын мотожаяу тобы, НЗО; №6 —  нақты және жалған репер (кез келген тәсілмен) жердегі және әуедегі; №7 – үгіт материалдарын тарату, шағылыстыру, жарықтандыру; мынадай шарттардың кез келгенінде: нысаналар — жеке және топтық; бақыланатын және бақыланбайтын; жоспарлы және жоспардан тыс; қозғалмайтын және қозғалатын. Атыс міндеттері — үгіт материалдарын жою, басу, тұншықтыру, қирату, жылжытуға тыйым салу, жарықтандыру, көздеу, тарату; тартылатын артиллерия — зеңбірек, взвод, батарея, дивизион, топ; ату — соққылы, рикошеттік, дистанциялық, мортирлік, өзінің және басқа батареясының жарығымен, астаушадан тыс, шкаламен, нысана учаскелерін бөле отырып (нысаналар үшін). «МАКИ-2007» жарқыл және шағын калиберлі полигондардан ерекшелігі оқу сұрақтарының кең спектрін қамту мүмкіндігі және сабақ барысында білім алушылардың рөлдік іс-қимылдарының мүмкіндігі, сондай-ақ дыбыстық имитацияның болуы болып табылады..

Новый рисунок (3)

Авторлық ұжым.

Бұл полигон Ақтөбе қаласының «Гиацинт» фирмасымен құрастырылды..

«ТАНК БӨЛІМШЕЛЕРІН ЖАУЫНГЕРЛІК ҚОЛДАНУ» ЦИКЛЫ

Нысаналарға шабуылдау имитаторы (ИПВЦ)

Атыс дайындығы – жоғары оқу орындарының студенттері арасынан запастағы офицерлерді даярлау бағдарламасына сәйкес ӘЕМ-021101 бойынша негізгі пәндердің бірі. Оның мақсаты-жеке құрамды қару-жарақты тұрақты жауынгерлік әзірлікте ұстап тұруға және жауынгерлік міндеттерді орындау мүддесінде қазіргі заманғы ұрыс жағдайында жауды зақымдау үшін алдын алу және тиімді атыс жүргізуге үйрету. Атыс дайындығының міндеттері:

— нысанашыны және танк командирін күрделі тактикалық жағдайда өз бетімен атыс жүргізуге үйрету;

— жеке құрамды қазіргі заманғы жалпы әскери ұрыс жағдайында бөлімше құрамында атыспен жасалатын міндеттерді орындауға үйрету;

— жаудың атысты шабуыл ұйымдастыру командирлерін және ұрыс барысында штаттық, берілген және қолдаушы бөлімшелердің (отты құралдардың) атысты басқаруын үйрету.

Қазіргі заманғы қару мен жауынгерлік техниканың атыс мүмкіндіктерін толық іске асыру үшін білім алушылардың жеке құрамы:

— білуі тиіс:

— қару-жарақтың, қару-жарақ жиынтықтарының пайдаланылуы, жауынгерлік және техникалық қасиеттері, олардың құрылымы мен жұмыс істеу принциптері;

— оларды ұрыста пайдалану тәсілдері;

— пайдалану ережелері;

— ату негіздері мен ережелерін қолдану;

— білу:

— қару-жарақты, оқ-дәрілерді атуға дайындау, оларды тұрақты жауынгерлік дайындықта ұстау, ату кезінде туындайтын кідірістерді тез жою;

— нысаналарға барлау жүргізу және оларға дейінгі қашықтықты анықтау, атысты дәл жүргізу, әдетте бірінші атудан (кезекпен) оларды зақымдау, атуды түзету;

— метеорологиялық және баллистикалық жағдайларды ескере отырып, қазіргі заманғы айқастың әр түрлі жағдайларында күндіз және түнде атудың барлық тәсілдерін қолдану.

Білім алушыларда, бұдан басқа, жаудың оқпен зақымдануын ұйымдастыру және ұрыста штаттық, берілген және қолдаушы атыс құралдарын атысты басқару білімі мен дағдысы болуы тиіс. Соңғы уақытта оқу практикасында әртүрлі оқу-жаттығу құралдары кеңінен қолданылады. Штаттық қару-жарақпен тікелей жауынгерлік техникаға оқыту осы техниканың, қару-жарақ пен оқ-дәрілердің жоғары амортизациялық құнымен шектелген. Бұдан басқа, жауынгерлік техника мен қару-жарақта білім алушылардың қарулану кезіндегі іс-қимылдарын бақылауға, жекелеген тетіктердің құрылғысын зерделеу бойынша сабақтар өткізу, ату кезінде дұрыс іс-қимылдарды көрсету және үйрету, туындаған кідірістер мен ақауларды жою және қару-жараққа қызмет көрсету жөнінде жеткілікті көрнекі және қолжетімді болуы мүмкін емес. Осының барлығы оқыту процесінің қарқындылығын арттыруға және жеке құрамнан қысқа мерзімде заманауи ұрыста әр түрлі нысаналарды зақымдау үшін қару-жарақты тиімді қолданып кәсіби дағдыларды қалыптастыруға ықпал етеді

Новый рисунок (4)

Нысаналарға шабуылдау имитаторының негізгі артықшылықтары мен айрықша ерекшеліктері (ИПВЦ).

ИПВЦ оқ-дәрілердің шығынынсыз жабық үй – жайларда (бокстарда, сыныптарда) К-10Т коллиматорлық көздеуді пайдалана отырып, 72-зениттік-пулемет қондырғысынан (ЗПУ-72) әуе нысаналары бойынша оқ атуды жүргізуге үйретуге мүмкіндік береді. Сонымен қатар ол жеке құраммен сабақтарды көрнекі және қол жетімді өткізу, сабақ барысында білім алушылардың іс-қимылдарын бақылауды жүзеге асыру, жіберілген қателер мен олардың себептерін уақтылы анықтау, сонымен бірге әскери техникаға қарағанда үлкен көлемдегі білім алушыларды оқыту мүмкіндігін қамтамасыз етеді. ИПВЦ әскери кафедра аумағында атыс дайындығы боксында (ОП) орнатылған (сурет.1), бұл оқу орталықтарына бармай атыс даярлығы бойынша бірқатар сабақтар өткізу үшін жағдай жасайды.  Осы құрылғының өнеркәсіптік ұқсастықтары оқу процесінде оны құрып және пайдаланғанда жұмыс кезінде анықталған жоқ.

Авторлық ұжым.

Жетекші: аға оқытушы отставкадағы полковник Алаев А.А. Студенттер: Ведерников А.В. (ЭМ-97-1с тобы), Жириков А.В. (АТ-96-1с тобы), Шебалин А.В. (АТ-96-1с тобы).

Пайдалануға берілген жылы және оқу процесінде пайдаланыла бастаған жылы: 1998 ж.

Қозғалатын нысаналарға шабуылдау имитаторы (ИПДЦ)

Новый рисунок (5)

Қозғалатын нысаналардың зақымдану имитаторының негізгі артықшылықтары мен айрықша ерекшеліктері (ИПДЦ).

ИПДЦ әсіресе бастапқы оқыту кезеңінде, штаттық қару-жарақтан ату жеке құрамды оқыту кезінде қымбат тұратын жауынгерлік техниканы, қару-жарақты, оқ-дәрілерді және моторесурстарды пайдалануды қысқартуға, яғни оқыту процесін неғұрлым үнемді етуге мүмкіндік береді. Сонымен қатар ол жеке құраммен сабақтарды көрнекі және қол жетімді өткізу, сабақ барысында білім алушылардың іс-қимылдарын бақылауды жүзеге асыру, жіберілген қателер мен олардың себептерін уақтылы анықтау, сонымен бірге әскери техникаға қарағанда көп мөлшердегі білім алушыларды оқыту мүмкіндігін қамтамасыз етеді. ИПДЦ әскери кафедра аумағында атыс даярлығының сақтау қоймасына орнатылды, бұл оқу орталықтарына бармай атыс даярлығы бойынша бірқатар сабақтар өткізу үшін жағдай жасайды, олар әдетте айтарлықтай алыс орналасқан. Аталмыш құрылғының прототипі ИПЦ-1 болып табылады, оны жетілдіру бойынша жұмыстар қозғалып келе жатқан нысаналар бойынша танкіге қару-жарақтан оқ атуды жүргізуге мүмкіндік берді.

Пайдаланудың әдістемелік негіздері.

Бұл құрылғы атыс дайындығы қоймасында өткізілетін №9 «атыс жаттығулар» тақырыбы бойынша практикалық сабақтар өткізу кезінде қолданылады. Оқу барысында студенттер танк командирі және зеңбіректің нысанашысы рөлінде жаттығады. Сабақ жетекшісі тапсырманы орындау кезінде жаттығуды орындау шарттарын, уақытша және бағалау көрсеткіштерін жеткізеді. Содан кейін оқушылар танкте штаттық орын алады және жаттығуды орындауға кіріседі. Бұл ретте олардың екеуінің де зеңбіректің нысанаға орнатылған жарық диодының жануы бойынша атыс міндетін практикалық орындау нәтижелерін бақылауға мүмкіндігі бар. Жаттығуды орындағаннан кейін жетекші талдау жүргізеді, білім алушылардың іс-әрекетін бағалайды, кемшіліктерді, жіберілген қателіктерді және олардың себептерін көрсетеді. Осыдан кейін үйренушілерді ауыстырады және жаттығу сол ретпен қайталанады.

Құрылғыны жетілдіру жолдары.

Бұл құрылғыны жетілдіру және жаңғырту бойынша келесі жұмыстарды жүргізу кезінде бірнеше қозғалатын нысаналар негізінде студенттерге қарсыластың ең маңызды нысаналарын өз бетінше таңдау және таңдай білуге үйрету үшін орнатуға болады.

Такелаждық құрылғы 

Такелаждық құрылғының негізгі артықшылықтары мен айырмалық ерекшеліктері.

Такелаж құрылғысы жеке құраммен бөлшектеу-монтаждау жұмыстарын жүргізумен, бронетанкалық техника объектілерінде күштік қондырғыларды, тораптар мен агрегаттарды ауыстырумен байланысты техникалық дайындық бойынша сабақтарды көрнекі және қолжетімді өткізу мүмкіндігін қамтамасыз етеді.

Такелаж құрылғысының жиналмалы конструкциясы оны автомобильде жөндеу орнына тасымалдағаннан кейін тез бөлшектеуге және құрастыруға мүмкіндік береді.

Электр желісінің болмауы электр энергиясы көзінсіз және электр құралдарын пайдалану кезінде қауіпсіздік шараларын бұзбай кез келген жерде оқу сабақтарын немесе жөндеу жұмыстарын жүргізуге мүмкіндік береді.

Такелаждық құрылғының техникалық сипаттамасы, құрылысы және жұмыс істеу принципі.

Такелаж құрылғысы бронетанктік техника объектілерінде салмағы 1 тоннаға дейінгі күштік қондырғыларды, тораптар мен агрегаттарды бөлшектеу-монтаждау жұмыстарын жүргізуге арналған.

Такелаж құрылысының құрамы:

1) бойлық арқалықтан;

2)бойлық арқалықтың ролигінен;

3)рельстен;

4)дөңгелектер;

5) бойлық арқалық бағандарынан;

6)қол жүк көтергішінен;

7)шынжыр құрылғыларынан;

8) тежегіш табандығынан.

Авторлар ұжымы.

Шығармашылық ұжым: полковник Понкратов С.П., полковник Клюев А.К., подполковник Строков Е.Н.,  отставкадағы полковник Сурин Е.Ю., отставкадағы подполковник Банников А.В., Шалкибасов К.М.

Такелаж құрылғысының негізі оқу бөлімінің бастығы полковник С. П Понкратовтың басшылығымен ТПБТТ циклінің шығармашылық ұжымы жасаған жұмыс сызбасы болды.

Барлық қажетті слесарлық-механикалық, дәнекерлеу, сырлау және басқа да жұмыстар «Байлық»  ЖШС орындалды.

Пайдаланудың әдістемелік негіздері.

Такелаждық құрылғыны қолдану арқылы практикалық сабақтар такелаждық құрылғының техникалық жай-күйін тексергеннен кейін ғана жүргізіледі. Такелаждық құрылғының техникалық жай-күйін тексеруді әскери кафедра бастығы тағайындайтын комиссия жүзеге асырады, тексеру нәтижелері бойынша такелаждық құрылғының пайдалануға дайындығы туралы акт жасалады.

Такелаждық құрылғыны пайдалана отырып сабақтарды әскери жөндеу технологиясын зерделеген және білетін және бөлшектеу-құрастыру және бөлшектеу-монтаждау жұмыстарын ұйымдастыру және жүргізу бойынша бөлшектеу-құрастыру және тәжірибелік әскери тәжірибесі бар дайындалған және тағайындалған оқытушылар жүргізеді. Күштік қондырғыларды монтаждау (бөлшектеу) бойынша тәжірибелік сабақтар технологиялық карталарды қолдану арқылы студенттер тобымен (4-5 адам) өткізіледі. Взводтың қалған жеке құрамы білім алушылардың іс-қимылдарын, оның ішінде «Циклоп» жылжымалы бейне қондырғысының көмегімен бақылайды. Студенттер практикалық сабақтарға такелаждық құрылғыларды пайдалану жөніндегі нұсқаулықты оқып болғаннан кейін ғана рұқсат етіледі, тораптар мен агрегаттарды бөлшектеу-монтаждау бойынша практикалық жұмыстарды жүргізу кезінде қауіпсіздік шараларымен таныстырылған, жарамды құрал-сайманмен және жұмыс киімімен қамтамасыз етілген.

Такелаждық құрылғыны жетілдіру жолдары.

Далалық жағдайларда әскери жөндеу кезінде осындай конструкциялардың такелаждық құрылғыларын пайдалану мақсатында рельстерді төсемей құрылғыны пайдалану мақсатында металл дөңгелектерді пневматикалық дөңгелектерге ауыстыру және жөнделетін объектінің борттық желісінен қоректенетін қосымша жарықтандыруды орнатқан дұрыс.

Жармалы қозғалтқыш 

Танктің электрлендірілген жармалы қозғалтқышының негізгі артықшылықтары мен айырықша ерекшеліктері Основные достоинства и отличительные особенности электрифицированного разрезного двигателя танка (ЭРДТ).

ЭРДТ әсіресе бастапқы оқыту кезеңінде танктің күштік қондырғысының және оған қызмет көрсететін жүйелердің жалпы құрылғысын және жұмыс істеу принципін зерттеуге қажетті уақытты қысқартуға мүмкіндік береді.

Сонымен қатар БТВТ электрмен арнайы жабдықталған класта орнатылған ЭРДТ жеке құраммен танктің күштік қондырғысының құрылысы мен жұмыс істеуін зерттеумен байланысты техникалық дайындық бойынша сабақтарды көрнекі және қол жетімді өткізу мүмкіндігін қамтамасыз етеді.

 

ЭРДТ техникалық сипаттамасы, құрамы және жұмыс принципі.

ЭРДТ танктің қозғалтқышы мен оған қызмет көрсететін жүйелердің жалпы құрылғысы мен жұмыс принципін терең зерттеуге арналған.

ЭРДТ құрылысы:

1) танктің жармалы қозғалтқышынан;

2) тіреуіштер;

3) қорғаныш қаптамадағы жарық шамдары;

4) электр жетегі;

5) қашықтан радио басқару пульті;

6) басқару блогы;

7) электр жалғағыш сымдары.

Авторлар ұжымы.

Шығармашылық ұжым: полковник Понкратов С.П., полковник Клюев А.К., подполковник Строков Е.Н.,  отставкадағы подполковник Банников А.В., Шалкибасов К.М., Джура А.И.

ЭРДТ негізі танктің оқу қозғалтқышы болды. Барлық қажетті слесарлық-механикалық, дәнекерлеу, электр, бояу және басқа жұмыстарды оқу шеберханасының ұжымы орындады: Джура А.И., Николаев В.С., Шалкибасов К.М., Клочков А.

ЭРДТ -ға радиобасқару жүйесі 2010 жылғы әскери кафедра түлектері – студенттер Д. И. Захаров пен М. Г. Лопатинмен орнатылды.

Пайдаланудың әдістемелік негіздері.

Танктің электрлендірілген жарма қозғалтқышы (ЭРДТ) №2 тақырып бойынша техникалық дайындық бойынша сабақтар өткізу кезінде  қолданылады, 1 сабақ «Күштік қондырғы және оған қызмет көрсететін танк жүйелері». ЭРДТ –ны пайдалана отырып сабақ басталар алдында жерге тұйықтау сенімділігін, электр сымдарының және қашықтан радиобасқару пультінің жарамдылығын тексеру қажет, ол тек оқытушыда болуы тиіс. ЭРДТ жұмысын көрсету алдында оқытушы білім алушылардың тікелей ЭРДТ-да болған кездегі қауіпсіздік шараларына ерекше назар аударады, атап айтқанда, білім алушылардың ЭРДТ-дан ара қашықтығы, ЭРДТ-ның айналмалы және қозғалатын бөлшектеріне дене бөліктерінің, киім заттарының және басқа да бөгде заттардың түсу мүмкіндігін болдырмау үшін кемінде 1,5 м құрауы тиіс. Осы тақырып бойынша сабақ өткізу кезінде оқытушы танктің күштік қондырғысы қозғалтқыш пен оған қызмет көрсететін жүйелерді қамтитын тораптар мен агрегаттардың тұтас кешенін білдіретінін оқушыларға жеткізеді. Содан кейін, ЭРД пайдалана отырып, сыртқы түрін (бүйір және алдыңғы түрі) анықтап көрсетеді, танктің қозғалтқышы қандай негізгі бөліктерден (қисық-шатундық механизмнің, беріліс механизмінің, газ тарату механизмінің) тұратынын оқушыларға жеткізеді. Содан кейін оқытушы картердің, цилиндрлердің екі блоктарының, иінді біліктің, шатундық және поршенді топтардың көмегімен қисық-шатунды механизмнің құрылымын толық ашады. Блоктардың жиынтығынан оқытушы жоғары қысымды сорғыны, отын сүзгісін, ауа бөлгішті, картердің желдету жүйесінің май бөлгішін көрсетеді. Содан кейін оқытушы қашықтықтан радио басқару пультінің көмегімен қисық-шатунды механизмді, беріліс механизмі мен газ тарату механизмін қозғалысқа келтіреді. Бұл ретте танк қозғалтқышының технологиялық жармалары арқылы механизмдердің ішкі жұмысын көрнекі көрсету мүмкіндігі болады, Мұнда оқытушы иінді біліктің қозғалысын, оның құрылымын, поршеньдері бар басты және тіркемелі шатун жұптарының қозғалысын неғұрлым егжей-тегжейлі қарастырады. Агрегатты қажетті жағдайда тоқтату және қозғалтқыштың тораптары мен механизмдерінің жұмыс процесін неғұрлым егжей-тегжейлі қарауға мүмкіндік бар. Қозғалтқыштың негізгі құрылғысын, оның тораптары мен механизмдерінің жұмысын қарағаннан кейін оқытушы төрт циклді қозғалтқыштың жұмыс істеу принципін, атап айтқанда енгізу, қысу, жұмыс барысы мен шығарылу тәсілдерін қарауға көшеді, бұл ретте қашықтықтан радиобасқару пультін пайдалана отырып, оқытушы қозғалтқыштың жұмысын тұтастай да, жеке тактілер бойынша да көрсету мүмкіндігіне ие болады.

ЭРДТ жетілдіру жолдары.

Жоғары қысымды отын сорғысының, отын сүзгісінің және ауа бөлгіштің құрылғысын әрі қарай тереңдетіп зерттеуді жеңілдету мақсатында ЭРДТ жетілдіру бойынша жұмыстарды жалғастыру, атап айтқанда осы тораптарда қажетті технологиялық жармаларды орындау ұсынылады.

 

 

Без рубрики