«Адалдық сағаты» тақырыбындағы кураторлық сағат


Күн тәртібі

1. Бейнеролик » адалдық сағаты. Парасаттылық — Ұлы Абайдың мұрасы

2. Ұлы Абайдың мұрасы. Абайдың менталитеті, мұрасы және парасаттылық туралы

3. Парасаттылық мәдениеті: Абай мұрасы, этикалық нормалар және академиялық адалдық

1) Бірінші сұрақты тыңдады: Адалдықтың бейне сағаты. «Адалдық — Ұлы Абайдың мұрасы»

http://youtu.be/yfxV-s2Ym9U (ВИДЕОРОЛИК :Адалдық сағаты)

2) Ұлы Абайдың мұрасы. Абайдың менталитеті, мұрасы және парасаттылық туралы

Бекбасов Куаныш Базарович (Руководитель Департамента Агентства по противодействию коррупции)

«Атау нені білдіреді? Раушан гүлінен раушанның иісі  сезіледі, тіпті оны раушан деп те атасада, атамаса да … »- жазушы Уильям Шекспир әйгілі« Ромео мен Джульетта »шығармасында басты кейіпкер үшін не маңызды екенін ойлады: оның ішкі сезімдері немесе белгілі бір мінез-құлықты талап ететін шығу тегі мен тегі.

Ежелгі заманнан бері адамдар тұрмыстық жағдайларды мінез — құлықтың тұрақты стереотиптері мен парадигмаларына айналдыра отырып, белгілі бір халықтарды өзіне тән қасиеттермен сәйкестендірді: еврей — бұл іскер, итальяндық — эмоционалды және т.б. осылайша «менталитет» ұғымы пайда болды-яғни этникалық топқа, ұлтқа немесе халыққа тән ақыл-ой, эмоционалды, мәдени ерекшеліктердің жиынтығы, ол өз кезегінде Қазақстандағы әлеуметтік-экономикалық жағдайдың сыбайлас жемқорлықтың негізгі факторларының бірі болып саналады. Отбасылық байланыстар мен консервативті коллективизмге басымдық беру бейресми іскерлік қатынастардың қалыптасуының және сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтарының тікелей себебі болып табылады.

Солай ма? Атақты қазақ ағартушысы Абай Құнанбаевтың мерейтойы жылында 200 жыл бұрынғы «қазақ қоғамының» проблемаларын қазіргі заманның өзекті саяси және экономикалық процестерімен салыстыру қызықты болып көрінеді.

Ұлы Абай қазақ халқының классикасына айналған «Қара сөздері» шығармасында осылай жазады:

«…Қулық-сұмдықпен және алдау арқылы билікке қол жеткізген болыстар тыныш және кішіпейілділерді байқамайды, бірақ өздері сияқты адамдармен қарым — қатынас орнатуға тырысады-сенімді және ұстамды, олардың қолдауына сенеді, және бәрінен бұрын олардың дұшпандығынан қорқады… Сонымен, әділдікпен жоспарланбаған іске қол жеткізу, оның орындаушысының ептілігі мен айлакерлігі … »

Бүгінгі таңда мемлекеттік қызметке кіру кезінде меритократия қағидатын іске асыру, жеке парасаттылық карталарын енгізу, командалық орын ауыстыруға тыйым салу осы проблемаларды шешуге бағытталған емес пе? Бұл құбылыстармен күресу үшін мемлекет конкурстарға көрнекті қоғам қайраткерлері мен журналистерді тарта отырып, кадрларды іріктеудің көп сатылы және ашық рәсімін жасады ма? Абай сол сөзінде жазады:

«… Билік өкілдерін тұрғындар үш жылдық мерзімге сайлайды. Олардың биліктегі алғашқы жылы: «Біз сізді ұсынған жоқпыз ба?» -деген қорлау мен сөгіс тыңдаумен өтеді. Екінші жыл болашақ қарсыластарымен күресумен өтеді. Үшіншісі-қайтадан сайлану үшін сайлау қиындықтарынмен күресумен өтеді. Сонда нее қалады?».

Мұндай тәжірибенің жолын кесу үшін Қазақстанда жоғары буын басқарушылары үшін міндетті ротация процестері енгізілген және халықпен жедел және тиімді байланыс арналарын орната отырып, халық үніне құлақ асатын мемлекет тұжырымдамасы іске асырылуда ма? Абайдың қазақ даласында білім алуы туралы пайымы қандай:

«… Сізге басқа халықтардың білетін нәрселерін білу үшін, олардың арасында тең құқықты болу үшін, өз халқыңыздың қорғанысы және тірегі болу үшін сізге оқу керек … Менің сізге айтар кеңесім, сіз ұлыңызға үйлене алмайсыз, оған бай қазына қалдырмайсыз, бірақ оған міндетті түрде орысша («шетелдік» дегенді білдіреді) білім беруді ұмытпаңыз…».

Бұл қазіргі «Болашақ» жүйесінің алғашқы аналогы емес пе? Абай сол кездегі мемлекеттік басқарушыларды қалай сипаттайды:

«… Олар бізді тыңдауы керек пе, және тыңдағылары келсе, бұған уақыты бола ма? Олардың бастары уайыммен айналысады: биліктің алдында абайсызда кінә жасамау, ұрының ашуын келтірмеу, халықты ұятқа қалдырмау, артта қалмау, пайда табу. Біреуге көмектесу керек, біреуді құтқару керек. Уақыттың тапшылығы … »

«… Далада Құдайдың кеңесі мен соты жоқ. Төмен құлдыққа иенемесе ақшаға сатып алған күштің құны көп емес. Мен мықтыларды құрметтегім келеді, бірақ мен бәріміз жаман іс үшін мықты екенімізді білеміз, жақсылық жасауға дайынбыз … ».

Бүгінгі таңда мемлекеттік қызметтердің көп бөлігін үйден шықпай-ақ ала алатындығын айтып Абай қалай таң қалдырды? Мемлекеттік органдардың бірінші басшылары азаматтарды апта сайын, тіпті күн сайын қабылдайды? Сыбайлас жемқорлыққа қарсы халықаралық рейтингте Қазақстан өзінің позицияларын жылдан-жылға жақсартып, ондағы көршілес елдерден, оның ішінде ол атап өткен Ресейден әлдеқашан озып келе жатқанын білесіз бе?

Осыдан 200 жылдай уақыт бұрын қазақ ағартушысы сипаттаған көптеген құбылыстар мен процестер осы күнге дейін қызығушылық тудырып, өзектілігін жоғалтпағаны сөзсіз. Жалғыз айырмашылық — бұл контексттің өзгеруі. Норма туралы түсінік өзгерді. Әлемдегі барлық ақпаратқа ашық қол жетімді азаматтар өз мемлекетінің шеңберінен тыс бәсекеге түсуге мүмкіндік алады, сондықтан оларды қоршаған бюрократия, әділетсіздік және трайболизм фактілеріне төзгісі келмейді. Мемлекет өз кезегінде қоғамдық қолдаумен қаруланған мөлдір «әлеуметтік лифтілерді» және қоғамдық бақылау тетіктерін жасайды. Мемлекеттік қызмет консервативті болып қала береді, бірақ ол өте тез өзгеріп отырады. Мемлекеттік қызмет бұрыннан бері Пушкин, Булгаков, Акунин және Достоевский сипаттаған кеңселер емес. Мемлекеттік аппарат — бұл жеке тұлғаның машинасы немесе бей-берекет құжаттардың, сандар мен көрсеткіштердің жиынтығы емес, оны құрайтын адамдардың жиынтығы деп түсіну керек. Жалпы елдің болашағы осы адамдардың кім болуына байланысты. Егер қоғам тепе-теңдік жүйесі болса, онда жеке азаматтың мінез-құлқы мемлекет ішінде билік құрған жетілу мен бостандық деңгейінің көрсеткіші болып табылады. Немесе ұлы Абай жазғандай:

«… Әділет — барлық игі істердің анасы. Ар мен намыс ұғымдары әділеттіліктен туындайды. Әділ адам міндетті түрде ойланып, өзіне: «Мен неге басқалардың жасаған жақсылықтарын мақұлдаймын, бірақ оларға қатысуға асықпаймын?» — деп сұрайтын болады … ».

3) Адалдық мәдениеті: Абай мұрасы, этикалық стандарттар және академиялық адалдық

Кураторлық сағаттың мақсаты: ұлы ағартушы Абай Құнанбаевтың рухани-адамгершілік мұрасы, академиялық адалдықтың негізгі принциптері мен нормалары арқылы студент жастардың бойында адалдық мәдениетін қалыптастыру және насихаттау.

«Адалдық — қазіргі заманғы адамның басты құзыреті»

Ұлы ақын, философ, ағартушы, композитор, қазақ әдебиетінің негізін қалаушы Абай Құнанбаевтың туғанына 175 жыл. Оның шығармашылық мұрасы қазақ халқының тарихы мен мәдениетін байытып, оның мәнін ешқашан жоғалтпайтын нағыз рухани мұраға айналды. Заман өзгеруде, қоғамдық санада өзгерістер болып жатыр, бірақ ұлы Абайдың шығармалары әр ұрпақ оқырмандары үшін өзекті болып қала береді. Қазақ әдебиетінің тұңғыш классигінің шығармалары көптеген тілдерге аударылды, Абайдың әдеби-эстетикалық мұрасы шетелдік сыншылар мен оқырмандардың жоғары бағасына ие болды және кітаптар әлем кітапханаларында лайықты орын алды.

Елбасы кітапханасында «Абай туралы сөз» басылымы сақталады — бұл Президент Н.Ә.Назарбаевтың ЮНЕСКО қамқорлығымен өткен Абай Құнанбаевтың 150 жылдығына арналған есебі. «Ұлт пен қоғамды тығырықтан шығару үшін, тағдырдың тәлкегінен шығару үшін табиғат пен тарихтың өзі таңдаған таланттармен жомарттықпен берілген пайғамбарлық көзқарасы бар, ойларының періштелік тазалығы және арыстанның қорқыныштығы бар көшбасшы қажет.

Абайдың бойында таңғажайып ақыл мен құдіретті рухтың бар қасиеттері болды, ол оған замансыздық дәуірінде көтерілуге ​​және адамзаттың таңдалған рухани рыцарларының қатарында тұруға мүмкіндік берді. Оның дәуірін жан-жақты түсінбей, оның шығармашылық мұрасының терең мәнін түсіну мүмкін емес »- деп жазады Елбасы.

Кітап орыс, қазақ және ағылшын тілдерінде жарық көрді. Осы есеп негізінде Шыңжаң баспасы қытай, ұйғыр және қазақ (төте жазу — араб алфавитіне негізделген) тілдерінде кітап шығарды. Бұл басылым Елбасы кітапханасының кітап қорында да сақтаулы.

ИС-19-3, ИС-19с топтарының кураторы,  Когай Г.Д.

ИС-19-3 тобының старостасы Смагулов А.К.

ИС-19с тобының старостасы Карпенко Н.Е.

Без рубрики